emiliasvardag

Alla inlägg under januari 2010

Av Anki - 18 januari 2010 12:23

I dag ska emilia och jag ta oss en prommis ner på Bvc för att få lite tand information..man har ju hört både ris o ros om dessa tand infon men äsch vi har ju endå inte så mycket att göra så vad spelar det då för roll..

   jag vet att jag inte ska ge henne sötsaker hehehe för då kommer tand trollen..

  

men återkommer sedan så får vi se om det var någon nyttig info som levererades..

Nu lite kaffe medans emilia sover..


Av Anki - 18 januari 2010 12:03

har varit jätte lugn och skön..

Lördagen tog jag och Emilia och åkte till farfar och karin i boda då pappa peter skulle köra lite skoter..hos karin var det full fart då August och Waldemar var där..och det gillas av emilia..hon försöker ju att hänga med stor grabbarna så gott det går   

      


vi tog en promenad bort på kyrkogården för att säga hej till morfar/pappa och tända lite ljus..grabbarna fick åka pulka medans emilia tog ryggläge i vagnen..men gud så vacker snö kan vara då det är  helt orört på träd och buskar.

    


Av Anki - 14 januari 2010 17:15

sällskap har vi haft i dag av madde och söta astrid...

  

  


vi hade tänkt att kunna ta en prommis ner på stan men då kom denna förbannade kyla tillbaka så vi fick roa oss hemma i stället   kanske lika bra då man inte har så mycket pengar kvar att röra sig med..


Emilia har varit på riktigt bus humör även i dag ..det är så roligt att se vad fort det går att lära sig nya saker..

*nu tar hon sig obehindrat fram och tillbaka i sin gåstol*..även över tröskeln så det är tur vi satt upp grinden för trappen.

här leker vi "tittut" 

emilia har kommit på att man kan hasa sig fram på ena benet..


Nu middag tjingeling    



Av Anki - 13 januari 2010 20:32

Idag har Emilia och jag varit på mitt jobb på eftermiddagen....och vilken snäll tös vi har .. hon har varit som en ängel hela dagen...inte ett ljud..  tills vi kom hem...då flög bus jävulen i henne haha..hon satt i sin gå stol medans jag diskade efter maten..och jag tyckte att hon var väldans tyst och mycket riktigt där satt hon och hade fått tag på en bit hushållspapper...som hon hade rivit i tusen bitar, på den  ny dammsugade mattan så klart...och jaha vad säger man då...fy på dig..haha kanske lite sent..



   förmodligen bara början på alla dess hyss som hon kommer att komma på...  

Av Anki - 12 januari 2010 21:44

Tant karin och farfar vet vad jag tycker om ..fick jätte goda smoothies i 8 månaders present..denna smakade banan o persika,, mums jätte god var den   ...dom måste vi köpa fler av..finns i massa olika smaker..



är jätte bra att ta med sig som ett mellanmål då det är skruvkork på dom..  

tack tack 

Av Anki - 12 januari 2010 21:29

I dag har vi varit hos moster Anna-karin (syrran) och hugo o busat lite..Emilia blir jätte glad när vi kommer dit och hon får leka med hugo...syrran och jag tog en prommis från stan till haga skolan för att hämta barnen och sedan hem till dom...tog ca en timma och jag lovar att jag var helt slut...det var ju tamme tusan uppför nästan hela vägen hahaha...men lilla tösen hon sov i alla fall 1 1/2 timme i dag "wow"..

    

  

Av Anki - 10 januari 2010 21:56

har vi tagit oss ett varv runt sidsjön i den underbara vintervädret  tänkte att emilia skulle få sova lite i vagnen.. hon sov i hela 40 min   ..blir tokig på den lilla fröken..vad ska man göra???.

    

  



Av Anki - 9 januari 2010 18:02

att inte behöva känna en massa måsten..vi har bara tagit det lugnt hela dagen..en liten tripp till mediamarkt vart det... sedan en massa bus med lillfisen som bara är för skojig nu mer  ..och snacka om att fröken har humör..haha..det har hon fått efter sin pappa då jag har mitt kvar. lite bilder på när emilia är "in action" vill ha dockan men inte riktigt når den...

     

   i detta ögonblick faller hon fram på magen..och då går det plötsligt väldigt fort bakåt och hon blir rent ut sakt skit förbannad..

      men skam den som ger sig  

Presentation


Vår älskade lilla humla♥

Min Facebook

Bilder på Emilia



Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg ?
 Ibland
 Kom hit av en slump
 Varje dag
 Aldrig

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards