emiliasvardag

Alla inlägg under augusti 2010

Av Anki - 29 augusti 2010 23:14

I dag har jag varit i skogen med karin och hennes dotter elin och plockat svamp..det var första gången som jag plockade svamp så det var en spännande liten tripp i det härliga höst vädret.

Vi hittade inte så mycket ..men i "mina" ögon var det mycket svamp haha..ska ju trots allt tas reda på oxå.

        


Ja detta hoppas jag att jag får göra om.. det var riktigt skoj och skönt att få vara ute.


Tack för en härlig tur i skogen!

Av Anki - 29 augusti 2010 22:57

I lördags var det dags för årets första golftävling..Tord open..på hussborg.


Emilia fick vara hos farfar och karin medans vi spelade..(rundan gick så där för mig men bättre för peter.)

Emilia verkar ha haft en rolig helg med massor utav bus.. August och Valdemar har varit och lekt med henne både lör och sön så hon har somnat ovaggad om man säger så..det är jobbigt att haka på storgrabbarnas tempo.


          


Tack så mycket för all hjälp med lilla humlan i helgen och för att vi fick sov morgon i morse..

  


Av Anki - 29 augusti 2010 22:50

Ja världens bästa MORBROR erik var här och passade lilla humlan en kväll förra veckan..och jag vet inte...vem tror ni hade roligast...

  

    


Emilia tycker att det är sååå skoj när erik kommer..hon får all uppmärksamhet  och får göra en massa bus..

vi är så tacksam över att du alltid ställer upp lillebror..


Tack för att du finns...

Av Anki - 25 augusti 2010 15:52

Ja vad ska man göra i detta regnande...emilia är såååå uttråkad..snart kommer farfar och karin och ska vara barnvakt en stund då vi ska göra lite ärenden..dom är bäst som alltid ställer upp..


Emilia har nu rivit ut allt i lådan i hallen där hon har sina grejjer ...      

...och hon undrar nog vart solen är...


Mat dax!!

Av Anki - 25 augusti 2010 15:00

I dag har vi varit på studiebesök på det "första" dagiset som vi funderar på..och emilia var på strålande humör att få gå ut..

  


Det var ett mysigt dagis med jätte bra utemiljö..men det verkar som att det är svårt att få en plats på ett dagis i området..men vi forts att besöka så får vi se.


Nu dax att göra mat!

Av Anki - 23 augusti 2010 22:02

I dag har emilia och jag haft en hemma dag..med tvättning och liiiiite städning och en massa bus..

Tog ett varv runt sidsjön.. sedan blev det banan mellis

    

lillfröken älskar verkligen banan säger bara slurp så är den borta.


lillebror ringde och ville ha mat och självklart fick han det och efter middagen tog vi oss en prommis och gick till farfar och karin där vi fick lite melon och kaffe..mums mums..


Nu sover humlan så gott tror minsan att jag oxå ska krypa till kojs.. i morgon tror jag att vi ska ta en sväng ner på stan.


Natti natti



Av Anki - 23 augusti 2010 15:30

Ja då var denna helg över då..och vad har vi gjort inte mycket..jo vi for till mormor och lars åke och hälsade på..fick lite middag och sov morgon då vi sov kvar,,underbart när mormor kommer och säger..ligg kvar du jag tar emilia..

Sedan har mamma och jag varit på selånger marknad och trängts med alla andra som oxå ville vara där..det är igentligen bara en massa skräp men jag hittade faktiskt jätte roliga leggings till emilia från storasyster och lillebror design..

     Bild lånad från hemsidan

www.storasysterochlillebror.se


Ja det var kort och gott det som hänt i helgen!


nu väntar kaffet..

Av Anki - 19 augusti 2010 22:31

I kväll har vi varit på kalas hos hugo som fyller nio år i dag..

  


Emilia ville gärna hjälpa till med paket öppning..hon tyckte nog att det gick aldeles för sakta för hugo..

      


hoppas att du har haft en rolig dag på hockey skolan och att du är nöjd över alla presenter..


Tack så mycket för fikat!


nu väntar sängen..är såååååå trött.


Natti natti



Presentation


Vår älskade lilla humla♥

Min Facebook

Bilder på Emilia



Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg ?
 Ibland
 Kom hit av en slump
 Varje dag
 Aldrig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards