emiliasvardag

Alla inlägg under december 2009

Av Anki - 19 december 2009 10:24

Sitter och tittar på skidskytte fortf 19 grader kallt ute..vad ska man hitta på i dag..

Har haft mysmorgon i sängen med pappsen  där emilia åt lite välling och fick öppna det 19 paketet.. där låg det en sked som direkt vart stoppad i munnen.... konstigt att allt måste smakas   ..


  

     


Nu har lilla skruttet somnat i sin favvo stol så vi ska äta lite frulle..

Av Anki - 18 december 2009 20:42

Ja då var jag klar med alla julias efter ett fruktansvärt kallt besök ner på stan..helt sjuuukt.. gjorde tamme tusan ont när man andades..


Madde och lilla Astrid kom hit för att följa med oss ner på stan..vi bestämde att vi skulle ta bussen då det nu var så kallt...när bussen äntligen kom och jag skulle betala fick jag till svars att nästa gång tyckte han att vi skulle ta "statsbussen" ner på stan...men vadå vad är detta för buss då ..jag menar jag bor ju mitt i stan bussen går utanför min dörr...dock står det plussbuss..och jag frågade får vi inte åka med då?? jo men ni kan inte ha vagnen i gången och vara ivägen ..öh..nä den står där den ska stå parkerad..blev så jädrans irriterad på denna gubbe..snacka om diskriminering bara för att man har vagn  ..grrr..


Nu har lilla prinsessan somnat så pappan och jag får lite egentid..då sätter man sig vid denna jaja..haha..


Öppnade nr 18 på adventsgranen i dag.och hon fick ett jätte roligt gult och fint flyplan..gott att äta på..

Igår nr 17 fick emilia en bok om molly..den är väldans rolig att läsa serru..(vad duktiga farfar och tant karin är på att hitta på saker för varje dag..inte lätt då det hör saken till att dom har gjort sådana här adventsgranar till tre barn..


    

    




Av Anki - 18 december 2009 09:51

Alltså vad är det frågan om..vaknade idag och det är 22 grader kallt ute..fyyy..


Igår vart det inte något inlägg från oss då vi var ute och rände helda dagen med en ledig moster..o köpte lite julisar.så nu är vi snart klara måste dock ner på stan i  dag och inhandla de sista ..sedan måste man slå in allt oxå   ..


Gårdagen bjöd även på lite mys med mina arbetskompisar www.nameit.com ..vi var ute och käkade på stekhuset..mums vad gott men guuuuud så mätt jag vart..var nästan illamående när jag skulle lägga mig för att sova..konstigt nog väldigt hungrig i dag när jag vaknar haha...

Emilia fick vara hemma med farfar och karin då p var i sthlm..åter igen tack så jätte mycket för hjälpen  ...


Ja idag hade vi tänkt gå ner på stan...får kanske  sällskap av söta Astrid och Madde..vore mysigt..kanske en fika ...men jag tror dock att det blir buss för våran del..vem vill sticka ut näsan i onödan i denna kyla ...


Nu lite frulle medans Emilia fortf sover


(Återkommer med bilder på gårdagens och dagens paket öppning)






Av Anki - 16 december 2009 21:55

Nu sover lillprinsessan

  



och jag har slagit in lite julisar..rätt mysigt..ang mys så har emilia och jag

haft myskväll i kväll 

   

vi har badat..dansat till favvo låten som numer är rap das armas..ni ska se vad hon går i gång på denna..ska försöka lägga ut en liten film snutt ..så söööt    mitt.. I morgon blir det middag med mitt jobb www.nameit.com ska blir riktigt skoj att få träffa alla..blir ingen julmat men det gör inget för den vill man ju inte bli less på..nä dax att krypa till sängs nu..

Tjingeling!


Av Anki - 16 december 2009 17:24

Ja då sitter man som gräsänka i kväll då.Peter är i sthlm och jobbar..men vi har inga problem att roa oss emilia och jag..idag har vi hjälpt min syster med att köra Hugo till tandläkaren..det dyckte emilia var super roligt för oj vad hon surrade på med alla som satt i detta väntrum..

Sedan var vi och fikade hos våran moster..där även kusin sandra och lilla alicia dök upp riktigt trevligt må jag säga att få träffas och surra lite..går allt för länge mellan gångerna..skärpning på oss  


Har ÄNTLIGEN varit och klippt mig idag..gud vilket lyx att få sitta på denna stol och bara njuta av att någon håller på med håret..lovely..känns dock konstigt att vara borts från lillfisen..det är man ju inte van vid.

Tack för hjälpen med barnvakt tant Karin  guld värt att du finns..


Nu ska jag försöka att fixa till lite mat..


Hej hopp så länge.


Jo just ja har öppnat dagens paket.. nr 16 var det idag.. 

  





    


Peter fyllde år i går..och vem var festens medelpunkt..jo emilia som var överlycklig att få vara med att öppna pappas paket...


     



Av Anki - 15 december 2009 14:45

Då har vi varit ute och promenerat..det var lite jobbigt må jag säga att dra vagnen men asch det är det värt bara det kommer snö..ja jag vet att jag tjatar ang denna snö men jag tycker ju att det är så unnnnderbart  


    


Emilia har sovit så snällt i vagnen så jag har hunnit baka lite nu..bla farmor Iris goda choklad godis..lovar dom går inte av för hackor..samt knäck .."nu är det jul igen"..tur det bara är en gång om år..eller hur   annars vette tusan vad som skulle hända..

Nu kommer snart p hem så vi måste börja göra lite myyyys


tjingeling!



Av Anki - 15 december 2009 10:32

Idag blir det städning..och lite tårtbakning, P fyller år idag så vi får  fika främmande ikväll..  

Ute fortsätter det att snöa..Lovely,,kanske blir en vit jul trots allt   ...

Nu har vi öppnat paket nr 15.....

och oj vad emilia blev glad i dag..MAT..det var efterätt i paketet och det är väl bland det bästa hon vet just nu...att få äta haha..

     

Nä vi ska nog försöka och att ta oss iväg på en prommis upp på affären nu i det härliga vita vinterlandskapet..

Tjing tjing

Av Anki - 14 december 2009 21:34

Helt fantastiskt att det fortfarande snöar..  

 

Har haft bakdag idag..gjort både rullrån och drömmar..känner mig riktigt nöjd..

fick besök av josefin oxå..emilia blev så glad att det kom någon som ville vara med henne..och desutom hade med sig ett paket eller rättare sakt en julklapp..lika ivrig som vanligt att få öppna..vad ska det bli sedan när julen är över ,,då hon inte kommer att få något paket varje morgon..hm ..hon fick ialla fall ett par jätte fina lovika vantar som passar super till overallen..tack så jätte mycket.  

  

 

 

 I dag har vi varit och vägt emilia..8kg prick och 70cm lång..herregud vad hon växer lillfisen..inser att jag måste  städa ur byrån med för små kläder..

    

I dagens paket nr 14 var det en jätte rolig bil i..röd och fin   

 

Presentation


Vår älskade lilla humla♥

Min Facebook

Bilder på Emilia



Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg ?
 Ibland
 Kom hit av en slump
 Varje dag
 Aldrig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards